karriarguiden.se

SVERIGES SPECIALISERADE KARRIÄRSAJTER SEDAN 2004
close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Karriarguiden.ses integritetspolicy/användarvillkor.

Erfaren HR Business Partner till Ambea (Vardaga)

Ort
Utgår

2023-02-17

Ansök nu

Erfaren HR Business Partner till Ambea (Vardaga)

Vi söker nu dig som har flerårig erfarenhet av rollen som HR Business Partner och som är van att ta ett stort eget ansvar. Du kommer att vara en del av ett större HR-team med positiva och kunniga kollegor som brinner för att ge våra chefer bästa möjliga stöd.

Som HR Business Partner hos oss känner man verkligen att man gör skillnad! Här kan vi lova att du kommer att ha roligt på jobbet och utvecklas. Det händer mycket hos oss, och för dig som gillar att jobba operativt med kvalificerat stöd till engagerade chefer är den här rollen förmodligen perfekt. Många i teamet har varit här länge, och vi har en familjär och varm stämning”. Det här berättar Pernille Ramirez, HR-chef och kanske din blivande chef?

I Ambeakoncernen erbjuder vi tjänster inom äldreomsorg (Vardaga), funktionsnedsättning och stöd vid psykosocial problematik (Nytida), vårdbemanning (Klara) samt utbildningar (Lära). Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.

Om rollen

Som HR Business Partner är du ett viktigt, konsultativt stöd för chefer i vår verksamhet som finns över hela landet. Du blir ansvarig för ett par regioner eller sektorer och deltar i flera olika ledningsgrupper. Kontakten med cheferna sker oftast via telefon, mail eller teamsmöten.

I rollen får du vara med och realisera en HR-strategi som har fokus på ledarskap, medarbetarupplevelsen, proaktivitet och ett KPI-drivet förhållningssätt genom hela medarbetarcykeln. Du stöttar i främst i operativa men även i strategiska frågor. Du har ett konsultativt förhållningssätt och kan utmana tankar och idéer för att säkerställa att rätt verktyg och processer används för att stötta organisationen.

I rollen ingår främst:

  • Stötta och coacha chefer i operativa HR-frågor (t.ex personalärenden, avtalstolkning, arbetsmiljö, ledarskap mm.)

  • Bidra till affärsområdenas strategiska utveckling och att satta mål nås.

  • Uppföljning och analys av data inom HR-området.

  • Vara med och utveckla företaget, genom att driva eller medverka i olika projekt utifrån våra strategier.

  • Ansvar för och utveckling av processområden inom HR.

  • Aktivt bidra till att utveckla HR-funktionen.

Här utgår du från vårt fina kontor invid Mall of Scandinavia och du har även möjlighet att jobba hemifrån ett par dagar i veckan.

HR-teamet
Vi är ett härligt gäng bestående av erfarna och kunniga medarbetare som är öppna, prestigelösa och engagerade. Förutom HR-affärspartners finns rehabspecialist, arbetsmiljöstrateg, rekryteringsstrateg, förhandlingschef och verksamhetsutvecklare. När en kollega nu går vidare till nya utmaningar vill vi fylla på med ytterligare en positiv och affärsdriven teamplayer. Jag som rekryterar heter Pernille Ramirez och är HR-chef. Jag har arbetat inom koncernen i 18 år i olika roller och trivs fantastiskt bra i den inkluderande och framåtsträvande kulturen. Tillgänglig, kunnig och empatisk är de tre ord som teamet beskriver mitt ledarskap med.

Om dig

  • Du har bred erfarenhet från hela HR-området och känner dig trygg i att arbeta självständigt

  • Flerårig erfarenhet av att arbeta med individärenden och fackliga förhandlingar

  • Vi ser gärna att du har erfarenhet från en verksamhet som är personalintensiv och med både tjänstemän och kollektivanställda.

  • Du talar och skriver flytande svenska

Vi tror att för att du ska trivas i rollen är det viktigt att du har en god affärsmässig förståelse, är driven, prestigelös och har lätt för att skapa förtroende. Du vill arbeta proaktivt genom analys av HR-nyckeltal och anpassar ditt chefstöd utifrån detta. Att lära sig nya system och att jobba mer analytiskt är något du känner dig helt bekväm med. Eftersom Ambea befinner sig i en förändringsresa är det viktigt att du gillar utveckling och är van vid att arbeta i en föränderlig miljö.

Vi erbjuder
Teambuilding är något vi värdesätter och har därför planeringsdagar tillsammans och även en och annan middag eller AW. På måndagar finns möjlighet att utveckla löptekniken med kontorets löpargrupp, om du föredrar att träna på egen hand har vi rabatter via Benify. Självklart har vi kollektivavtal med tjänstepension och tillhörande försäkringar.

Om oss
Vi är granne med Mall of Scandinavia och vårt moderna kontor har stora utbildningslokaler, fina mötesplatser, en ljusgård samt utsikt över Råstasjön. Många av våra medarbetare talar varmt om lunchpromenaderna runt sjön samt närheten till affärer och service i Gallerian.

Vi har också omsorgstagare som praktiserar på vårt huvudkontor med allt ifrån administration till facility management uppgifter för att få möjlighet till att utvecklas. Alla chefer hos oss genomgår ett gediget ledarskapsprogram där syftet är att skapa ett gemensamt språk och syn på ledarskap. Vi vill ha ledare som är ansvarstagande, skapar tydlighet och delaktighet, coachar, ger och tar emot feedback, är prestigelösa och affärsmässiga.

Ambea är ett av Nordens ledande omsorgsföretag med cirka 26 000 medarbetare. På våra cirka 900 enheter runt om i Skandinavien arbetar vi med att skapa ett bra liv för varje omsorgstagare. Verksamheten grundlades för mer än 100 år sedan och Ambea är sedan 2017 noterat på Nasdaq Stockholm. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Hos oss kan du utvecklas samtidigt som du gör skillnad för andra. Läs gärna mer här.

Mer om rekryteringen

Vi på HOME of Recruitment har förmånen att få hjälpa Ambea med rekryteringen. Sök tjänsten så fort som möjligt, men senast den 15 januari. För att söka behöver du endast fylla i några frågor samt bifoga din LinkedIn-profil alternativt CV. Vi önskar inte personligt brev. Vi jobbar kompetensbaserat och i processen ingår tester, intervjuer och referenstagning. Vi påbörjar urvalet efter den 15 januari och processen beräknas vara klar i slutet av januari.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Petra Sedlinger (petra.sedlinger@homeofr.se) (0708-303696).

Varmt välkommen med din ansökan!

 

 

Dela detta jobb

Erfaren HR Business Partner till Ambea (Vardaga)

Home of Recruitment AB