Villkor och regler för att använda forumet.

Kickoff-tävling: skriv bra inlägg och vinn 10 000 kronor!

Vill de bli av med mig?

En diskussion i kategorin Karriär & utveckling.

Ämnesverktyg
  #1 (permalink)  
Gammal 2010-06-24, 00:17
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Rykte: 10 | Kraft: 0
starshipp is on a distinguished road
Standard Vill de bli av med mig?

Hej,

detta är en konstig situation. Min chef ringde mig igår när jag var ute på kundbesök och berättade att en person som är chef till ett företag som ligger i närbesläktad bransch vill att jag ska testa en tjänst hos honom. Jag har idag en tillsvidareanställning och den andra tjänsten är ett vikariat, alltså skulle jag vara tjänstledig från min ordinarie tjänst under den tiden som jag skulle testa det andra jobbet. Till saken ska höra att de två chefer är vänner, den andra chefen som erbjuder mig jobbet har jag känt sedan tidigare och vi har haft en bra relation. Jag blev också riktigt ställd och ställde rakt ut frågan om man vill bli av med mig. Chefen intygade därpå att så skulle det absolut inte vara utan huvudanledningen var att chefen på det andra företaget vill ge mig chansen att testa en tjänst som jag inte fick när jag sökte inom den organisationen jag jobbar för idag, den andra chefen tycker att jag ska få en chans då han anser att jag är rätt person för det.
Men det är ändå konstigt. Varför kontaktar inte då den andra chefen direkt mig? Ännu konstigare är det då jag har inte haft några större konflikter på min arbetsplats (det är ett stort företag), vissa meningsskiljaktigheter kan det förekomma ibland men aldrig något stort och ALDRIG med chefen då jag verkligen respekterar honom. Och han har sagt att han trivs jättebra med mig. Men något konstigt känns det, vad tror ni?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2010-06-28, 10:31
Medlem

Reg.datum: Jun 2010
Rykte: 10 | Kraft: 2
Ludovic is on a distinguished road
Standard

Det är naturligtvis svårt att säga för mig som utomstående. Men för mig låter det som om chefen snarare är sjysst mot dig och låter dig ta en chans som du kan få på ett annat företag.
Han ser väl dig inte direkt som oumbärlig på företaget, men jag antar att det är upp till dig att bestämma om du tycker att det andra jobber för dig vidare i livet eller om du trivs bäst där du är just nu
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2010-07-23, 08:51
Medlem

Reg.datum: Jul 2010
Rykte: 10 | Kraft: 0
815wanggaoshu is on a distinguished road
Standard

Congratulations to you guys

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:47.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
LinkBacks Enabled by vBSEO 3.1.0

Ägd av: Svensk Internetrekrytering AB