Villkor och regler för att använda forumet.

Kickoff-tävling: skriv bra inlägg och vinn 10 000 kronor!

säljutbildning för blivande säljare?

En diskussion i kategorin Kurser & utbildning.

Ämnesverktyg
  #1 (permalink)  
Gammal 2009-03-01, 21:05
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Rykte: 10 | Kraft: 0
hanshansson is on a distinguished road
Standard säljutbildning för blivande säljare?

Hallå!

Första posten här
Vet inte hur pass aktivt detta forumet är men jag chansar och slänger upp en tråd.

Så här är det, jag har blivit uppsagd från mitt jobb inom industrin, som truckförare.
Nu har jag bestämt mig att vända detta till något positivt och helt enkelt byta karriär. Jag vill prova på säljaryrket!

Men jag har absolut ingen erfarenhet eller utbildning "what so ever".
Så min fråga är, finns det några kurser man kan gå för att få lite kött på benen i cv:t?

Jag är just nu i ett sk. omstänningsstöd där jag får en jobbcoach och en viss summa till utbildningar så jag tänkte utnyttja mesta möjliga!
Jag har försökt att googla fram något men hittar inget i eller i närheten av Dalarna. Någon som vet?

Utbildningen/arna måste vara korta och inte kosta så mycket. Tror jag har ca 20 000 att leka med

Tacksam för svar!

/Hans
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2009-03-21, 00:17
Medlem

Reg.datum: Mar 2009
Säljkungen is on a distinguished road
Standard

Du hittar mängder med säljutbildningar här!

http://www.saljkungen.se/nyttiga_lankar.htm

Sidan är till för säljare o så... ba gå in o kika.... dom har ett forum för säljare också...
Svara med citat
  #3 (permalink)  
Gammal 2009-08-23, 11:56
Medlem

Reg.datum: Aug 2009
Johan29 is on a distinguished road
Standard

Många av de vassa säljutbildningarna är tyvärr centrerat kring storstäderna. Men från dalarna har du ju inte så långt till Stockholm... :-)

Jag gick själv en säljutbildning förra året som gav mig en bra start i en liknande situation. En kort kurs som kostar en slant men du verkar ju ha möjlighet till det?

Annars finns det ju också väldigt bra KY-utbildningar idag. Kolla in och se om det kan vara något. Det är ju längre och antagligen mer omfattande utbildningar.

Lycka till!
Svara med citat
  #4 (permalink)  
Gammal 2010-02-19, 13:19
Medlem

Reg.datum: Feb 2010
gillchrist is on a distinguished road
Standard Forum discussion

I realized your comment in this forum site its a really nice topic which you provide in this site.
Advanced Acai
Celebrity White Teeth
Svara med citat
  #5 (permalink)  
Gammal 2011-02-22, 10:11
Medlem

Reg.datum: Feb 2011
KlassB is on a distinguished road
Standard

Säljutbildningar.org och säljkurser.com hjälper dig att hitta bra kurser och utbildningar ifall du vill bli en bra försäljare. Hitta min säljutbildning på den sidan och blev mycket nöjd.
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:23.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
LinkBacks Enabled by vBSEO 3.1.0

Ägd av: Svensk Internetrekrytering AB