Villkor och regler för att använda forumet.

Kickoff-tävling: skriv bra inlägg och vinn 10 000 kronor!

Hur fan får man ett jobb

En diskussion i kategorin Söka jobb.

Ämnesverktyg
  #1 (permalink)  
Gammal 2011-03-06, 10:51
Medlem

Reg.datum: Mar 2011
Rykte: 10 | Kraft: 0
jobbsokandekille is on a distinguished road
Cool Hur fan får man ett jobb

Jag kommer inte in på jobbmarknaden.
Jag har pluggat systemvetenskap och kom ut i svackan, jag har haft en kort anställning som utvecklare på ett halvår (företaget gick i kk) och har de senaste fyra åren arbetat med 2nd line support på ett ÍT företag.

Som jag ser det så kan jag 1) "Data", d.v.s. utveckling som programmering, systemutveckling, kravinsamling och 2) kundrelationer, support och allmän kundtjänst.

Jag har de senaste åren sökt otaliga jobb (nu snackar vi hundratals) och nu försöker jag ta mig ifrån mitt nuvarande arbete i teknisk support. Men.. jag har t.ex. sedan mitten på januari sökt runt 40 jobb, och har t.o.m kommit på två intervjuer.

All respons jag får är i stil med "du verkar social och trevlig, tyvärr tror vi att du mera passar för.." eller "du verkade intressant men vi har hittat någon med mera erfarenhet".

Så, jag sitter knivigt till, jag har inte någon erfarenhet av utveckling och det enda som väger tungt är erfarenhet, jag är t.o.m inskriven på universitetet nu.. (vilket är lite omotiverande då jag redan kan det jag läser). Det andra jag kan söka är supporttjänster men vem anställer en 32 åring med 180 högskolepoäng till ett jobb som vilken gymnasist som helst kan ta?
Svara med citat
  #2 (permalink)  
Gammal 2011-04-11, 14:14
Medlem

Reg.datum: Apr 2011
Rykte: 10 | Kraft: 0
Whyatt is on a distinguished road
Standard

Om du nu är intresserad av utveckling tycker jag det är helt galet att du inte har någon erfarenhet! Som knodd i gymnasiet programmerade jag spel på min grafräknare, och varje ny plattform jag har hittat har jag experimenterat med. Varför skriver du inte bara program på fritiden och visar upp för arbetsgivare, “kolla, det här har jag gjort”. Du behöver inte en arbetsgivare för att skapa saker vet du.

I min erfarenhet så är dom bästa programmerarna dom som experimenterar och utmanar sina gränser privat. Om du inte är intresserad av det kanske dom har rätt, då passar du kanske inte som utvecklare. Tjing!
Svara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 11:27.

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
LinkBacks Enabled by vBSEO 3.1.0

Ägd av: Svensk Internetrekrytering AB