|
|||
|
Håller helt med! Man måste följa sina drömmar för att lyckas. För många låter detta som New Age cheap talk men, som du säger, KretaJo, har bevisats gång på gång.
Är det inte bättre att växa med sin dröm på resans gång än att söka sig till ett jobb som kanske ger dig pengar men äter upp dina drömmar så småning om? Till slut handlar det om livets mening och det vill jag inte ge mig på i det här inlägget... Dröm altså och gör varje dag någonting i den riktningen! Det har jag gjort och jag har aldrigt kännt mig lyckligare. |
|
|||
|
Daniela är inne på ett problem jag stöter på dagligen. Visst, alla vill väl följa sin dröm, men problemet är att komma på vilken eller vilka. Det är inte alltid så glasklart hur den ser ut och framförallt inte hur jag når den. Det är tricket att hitta den där bron mellan dröm och verklighet. Jag jobbar som karriärcoach på Unionen (alla som är med i Unionen har tillgång till en coach) och jag ser hur viktigt det är att hitta en struktur för att göra drömmen tydlig, att hitta bron för det första steget och då kommer energin att ge sig ut på sin livs resa. Vem hittar du som bollplank för att ta första steget att göra verklighet av drömmen?
|
|
|||
|
Kenth, jag håller med dig, det är inte alltid solklart vad ditt inre dröm är. Det krävs mycket "soul searching" i lugn och ro och känner man starkt för något man vill göra man måste också våga satsa på det. Jag skulle önskat mig att ha någon att bolla idéer med men hade inte det när jag tog beslutet att byta riktning. Jag har hittat inspirationen och stött mestadels i böcker. Michael Neill är en bra start!
Vad är Unionen, där du säger du är karriärcoach på? |
|
|||
|