karriarguiden.se

close
notifications_none

Bevaka sökning

Få jobb till din e-post enligt
dina sökkriterier

*Obligatoriskt fält
*Obligatoriskt fält
 
Jag har tagit del av Karriarguiden.ses integritetspolicy/användarvillkor.

 

\"\"

Som säljare i Allianceplus ansvarar du för att driva och utveckla försäljningsarbetet mot den offentliga sektorn i hela Sverige. Företaget är i ett expansivt skede och du kommer att få goda möjligheter att påverka affärsplan och försäljningsbudget. Allianceplus arbetar mot flera olika sektorer inom den offentliga sektorn med ett attraktivt tjänsteutbud inom Facility Management vilket bidrar till ett omväxlande arbete med stora utvecklingsmöjligheter.

Du kommer att få goda möjligheter att påverka hur arbetet ska läggas upp men nedanstående arbetsuppgifter kommer att vara viktiga.

  • Analys och segmentering av den offentliga marknaden för FM tjänster
  • Strategisk bearbetning av potentiella offentliga kunder innan upphandling
  • Bevakning av affärsmöjligheter/ upphandlingar inom den offentliga sektorn
  • Arbeta fram attraktiva anbud för prioriterade affärsmöjligheter
  • Projektledning för större anbudsprojekt
  • Anordna och delta i kundevent och nätverksträffar.
  • Tjänste- och konceptutveckling tillsammans med sälj och driftsorganisationerna.
  • Uppföljning och rapportering av försäljningen inom markandsegmentet

 För att lyckas i rollen tror vi att du har följande kvalifikationer:

  • Minst 3 års erfarenhet av tjänsteförsäljning
  • Van att driva hela säljprocessen
  • Erfarenhet av försäljning gentemot offentlig sektor är starkt meriterande (LOU)
  • Erfarenhet av att skapa relationer och genomföra försäljning till senior ledningsnivå
  • Ekonomisk utbildning på minst gymnasienivå

Personliga egenskaper som vi tror är viktiga

  • Självgående, driven säljare
  • Entreprenörsanda med vilja att utveckla nya affärsmöjligheter
  • Relationsbyggare
  • Bra på att kommunicera och presentera
  • Förmåga att planera och strukturera sitt arbete.
  • Lagspelare

Till din hjälp i arbetet har du 12 kollegor i säljorganisationen i Sverige där det förutom roller som regionansvariga säljare och specialistsäljare ingår kalkyl och prisansvarig samt kalkylstöd.

I rollen som affärsutvecklare mot offentlig sektor kommer du att ha stort fokus på offentliga affärsmöjligheter men säljteamet har ett nära samarbete med varandra och arbetar ofta i gemensamma anbudsprojekt. Rollen kommer därför även att innehålla arbete i försäljningsprojekt mot den privata sektorn.

Placering är företrädesvis på Allianceplus huvudkontor i Arenastaden i Solna, då tjänsten omfattar arbete mot hela Sverige kan andra orter diskuteras. Resor inom Sverige kommer att förekomma.

Du rapporterar till Försäljningschefen i Sverige.

För att få en jämn könsbalans i vår arbetsgrupp ser mycket gärna kvinnliga sökanden till den aktuella tjänsten.För att ta nästa steg vill vi att du tar kontakt med vår samarbetspartner SalesOnly och rekryteringskonsult Jenny Berge. Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta Jenny på 076-000 18 97. Urval kommer ske löpande och därför ser vi fram emot att läsa din ansökan så snart som möjligt Alla ansökningar behandlas strikt konfidentiellt. Du registrerar dig via www.salesonly.se

Allianceplus startade 1991 med städ- och kringtjänster som sin kärnverksamhet. Idag erbjuder vi ett brett utbud av tjänster inom facility management och har verksamhet över hela Sverige. Vi växer kraftigt och omsätter idag omkring 700 Mkr och har ungefär 2400 medarbetare, siffror som ständigt ökar. Tillsammans med våra kollegor i Danmark är vi 4000 medarbetare, vilket gör oss till en av Skandinaviens största partner i servicebranschen. Utifrån våra värderingar engagemang, nytänkande och ansvarstagande, ett starkt medarbetarfokus och service som kärnverksamhet blir vi förstahandsvalet för våra kunder!

Märk din ansökan med Saljjobb.se

Affärsutvecklare/Säljare Offentlig Sektor till Allianceplus

Företag Unknown
Ort
Kategorier
Utgår

1970-01-01

Ansök nu

Dela detta jobb